کسب و کارها

آشنایی با گرانترین فرش ماشینی

 فرش یکی از وسایل پرکاربرد در منزل می باشد، که تاثیر بسزایی بر روی چیدمان منزل و نمای آن دارد.  بنابراین افراد در انتخاب فرش نهایت دقت را به خرج می‌دهند، تا با چیدمان منزل همخوانی داشته باشد و با قرار گرفتن در چنین محیطی، احساس آرامش کنند. فرش ها از نظر ویژگی هایی که دارند به دسته بندی های مختلفی تقسیم می‌شوند، که این ویژگی ها تعیین کننده قیمت فرش نیز می باشد. 

نوع الیاف به کار برده در فرش، اندازه، طرح و نقش و تراکم فرش باعث می شود، فرش ها دارای قیمت های متفاوتی باشند، هرچه فرش از نظر این ویژگی ها، برجسته تر باشد، قیمت فرش نیز بیشتر است.

انواع ویژگی های فرش که باعث تعیین قیمت فرش می شود

۱- نوع مواد اولیه به کار برده در فرش

مواد اولیه ای که برای بافت فرش ماشینی استفاده می شود، دارای کیفیت های متفاوتی هستند. این الیاف شامل پلی استر، پنبه و پشم می‌باشد. فرش های پشمی به دلیل اینکه پشم، دارای قیمت بالایی می باشد و همچنین شستشوی آن دشوار می باشد، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه بیشتر مواد اولیه به کار برده در بافت فرش های ماشینی، اکریلیک می باشد. این فرش ها دارای ماندگاری و دوام بالایی هستند و در عین حال زیبایی خاصی دارند. بنابراین استفاده از نخ اکریلیک مناسب ترین ماده اولیه برای فرش های ماشینی می باشد.

۲- میزان تراکم و شانه فرش ماشینی

فرش ها دارای تراکم و شانه های متفاوتی هستند و میزان تراکم فرش بر روی قیمت آن تاثیر گذار می باشد. تراکم در واقع به معنای تعداد گره به کار برده در یک متر مکعب از طول فرش، می باشد. هر چه میزان گره های به کار برده در فرش بیشتر باشد، تراکم فرش بیشتر می شود و فرش دارای وزن بالاتری می باشد. شانه فرش که به تعداد گره به کار برده در یک متر مکعب از عرض فرش، گفته می شود. هرچه میزان تراکم و شانه فرش بیشتر باشد، فرش گران تر است. امروزه گرانترین فرش دارای تراکم ۴۵۰۰ می باشد، که این فرش ها دارای کیفیت بالایی می باشند و شبیه فرش های دستباف هستند.

جهت شستشوی انواع فرش ماشینی می توانید از قالیشویی اندرزگو خدمات بگیرید.

۳- دستگاه به کار برده برای بافت فرش

 امروزه دستگاه های متنوعی برای بافت فرش وجود دارد، که هر کدام از این دستگاه ها دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. بیشترین دستگاهی که در بافت فرش ماشینی استفاده می شود، دستگاه های کشورهای آلمان می باشد، که این دستگاه ها به روز و پیشرفته می باشند و فرش هایی که از طریق این دستگاه ها تولید می شود، دارای کیفیت بالایی می باشند و باعث می شود طرفداران زیادی در بین مردم داشته باشند.

۴- اندازه فرش 

فرش ها دارای اندازه های متفاوت هستند و هر چه اندازه فرش کوچک تر باشد، قیمت آن نیز پایین‌تر است. بنابراین فرش هایی که اندازه آنها بزرگ باشد و همچنین میزان تراکم فرش بالا بوده ومواد اولیه ای که برای بافت این فرش ها به کار برده شده است، دارای کیفیت بالاتری باشد قیمت آن نیز بالاتر است.

۵- طرح فرش

یکی دیگر از مسائلی که باعث تعیین قیمت فرش می شود، طرح های به کار برده برای بافت فرش می باشد. امروز فرش ها در دو نوع طرح ساده و طرح برجسته تولید می شوند، طرح های برجسته آن به دلیل استفاده از دستگاه های پیشرفته تر و همچنین نوع الیاف بکار برده در آن دارای قیمت های بالاتری هستند، چه بسا فرش هایی که از نظر نوع مواد اولیه و تراکم یکسان می باشند، اما به دلیل اینکه طرح آنها به صورت برجسته می باشد، قیمت فرش نیز بالاتر است.

۶- میزان ظرافت فرش

 نقشه هایی که برای بافت فرش به کار برده می شود، دارای طرح های خاصی می باشد، انواع نقشه ها برای بافت فرش استفاده می شود که این نقشه ها به صورت ساده و یا دارای طرح های ظریف می باشد، هر چه نقشه های به کار برده برای فرش دارای ظرافت بیشتری باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

۷- رنگ های به کار برده در فرش

 برای رنگ کردن مواد اولیه رنگ های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام از این رنگ ها دارای قیمت های متفاوتی هستند، هرچه فرش دارای تنوع رنگی بالاتری باشد، هزینه قیمت آن نیز بالاتر است.

بنابراین با توجه به ویژگی‌های بررسی شده می‌توان گفت فرش هایی که در ابعاد ۱۲ متری بوده و مواد اولیه به کار برده در آنها از اکریلیک می باشد و همچنین  ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ می باشند، گران ترین فرش ها می باشند.

گران ترین فرش ماشینی شهر های مختلف

کارخانجات متعددی در شهر های مختلف مشغول به تولید انواع فرش های ماشینی هستند. از جمله آن ها فرش کاشان، مشهد، اردکان یزد، مازندران، دلیجان، تهران، شیراز، کرمان، ماکو و تبریز می توان اشاره کرد. ولی از بهترین و مرغوب ترین آن ها می توان به فرش مشهد و کاشان اشاره کرد.

جهت شستشوی گرانترین فرش ماشینی می توانید از قالیشویی معتبر خدمات بگیرید.

برای تهیه یک فرش خوب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم فرش تاثیر بسزایی در محیط منزل دارد، بنابراین برای تهیه یک فرش، باید نهایت دقت و حساسیت را به خرج داد تا بتوان یک انتخاب مناسب برای منزل داشته باشیم. که این نکات عبارتند از:

۱- میزان هزینه ای که برای انجام خرید فرش کنار گذاشته اید.

انتخاب فرش باید با میزان بودجه شما متناسب باشد. فرش ها دارای قیمت های متفاوتی هستند اما خرید فرش هایی با کیفیت بالاتر هزینه بیشتری را متوجه فرد می کند.

۲- نوع کاربرد فرش 

با توجه به کاربردی که برای فرش در نظر گرفته می شود باید فرش انتخاب شود. به عنوان مثال فرشی که برای اتاق کودک انتخاب می‌شود، باید دارای نرمی و لطافت بالایی باشد و فرش هایی که برای اتاق نشیمن استفاده می‌شود باید طرح آن به گونه‌ای باشد که با سایر وسایل دکوراسیون همخوانی داشته باشد.

۳- ظاهر فرش 

ظاهر فرش تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون منزل دارد، بنابراین هنگام خرید فرش اولین اولویت برای انتخاب فرش، باید ظاهر آن در نظر گرفته شود که در تضاد با سایر وسایل منزل نباشد.

۴- قابل شستشو بودن 

 فرش ها باید به گونه‌ای باشند، که شستشوی آنها نیز راحت باشد و در اثر استفاده از مواد شوینده دچار رنگ دهی نشوند، بنابراین قبل از خرید فرش از نوع رنگ های به کار برده در فرش و قابلیت شستشو فرش را از فروشنده سوال کنید.

۵- عدم پرزدهی فرش

 یکی از مسائلی که بیشتر فرش ها با آن مواجه هستند، پرزدهی زیاد می باشد، که به دلیل تنظیم نبودن دستگاه بافندگی و نوع مواد اولیه به کار برده در فرش، این مشکل به وجود می آید. بنابراین در هنگام خرید فرش باید نوع الیاف بکار برده در آن را بررسی کنید .

۶- اندازه فرش 

یکی از نکات اساسی برای خرید فرش اندازه آن می باشد و اندازه آن به گونه ای باید باشد که با محیط منزل و فضای آن همخوانی داشته باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا