کسب و کارها

سه جزیره موریس، مالدیو و بالی، کدام برای سفر بهتر است؟

در صورتی که قصد دارید جهت سپری کردن تعطیلات به منطقه ای بکر و ساحلی سفر کنید، ما به شما جزیره موریس، مالدیو و یا بالی را پیشنهاد خواهیم کرد. هر یک از این جزایر دارای ویژگی های جذاب و منحصر به فردی بوده و در حوزه گردشگری و سفر حرف های بسیاری برای گفتن دارند. برای مثال، جزیره موریس واقع در شرق ماداگاسکار و جنوب غربی اقیانوس هند، از مکان های دیدنی و شگفت انگیزی همچون صخره ها، سواحل و تالاب های فوق العاده و زیبا برخوردار است. علت اصلی شهرت این جزیره را می توان مناطق توریستی، سواحل شنی، جنگل های انبوه و همچنین آب لاجوردی رنگ آن دانست. 

جزایر مالدیو نیز به عنوان قطعه ای از بهشت در بخش جنوب غربی هند واقع است و شامل اقامتگاه های لوکس و دریای آبی و جنگل های سرسبز می باشد. البته جزیره بالی نیز از محبوب ترین مناطق توریستی اندونزی به شمار می رود که از لحاظ طبیعت بکر و جاذبه های دیدنی چیزی کمتر از دو جزیره دیگر ندارد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه سه جزیره موریس، مالدیو و بالی از لحاظ تفریحات، هزینه ها و مراکز خرید آنها بپردازیم. 

مقایسه جزایر موریس، مالدیو و بالی 

با اینکه این سه جزیره تقریباً از ویژگی های مشابه ای برخوردارند. ولی به احتمال زیاد از لحاظ فرهنگی، سنت ها، جاذبه های دیدنی و غیره دارای تفاوت هایی هستند. همچنین از آنجا که هر سه آنها از محبوب ترین مقاصد سفر به شمار می روند. از این رو، انتخاب یکی از این جزایر به عنوان مقصد گردشگری و گذراندن تعطیلات کار آسانی نخواهد بود. به همین دلیل ما در این مقاله جهت انتخاب راحت تر شما، اطلاعاتی را در مورد این سه جزیره جمع آوری کرده ایم تا با کمک آن دست به انتخاب آگاهانه تری بزنید. 

تفریحات و جاذبه های دیدنی جزیره موریس

پورت لوئیس به عنوان پایتخت و بندر اصلی کشور موریس، یکی از جاذبه های شگفت انگیز جزیره موریس است. از ساختمان های تاریخی احداث شده در این مکان می توان به قلعه آدلاید یا لاسیتادل اشاره نمود که توسط بریتانیایی ها در سال 1835 ساخته شد. کودان واتر فرانت، محله چینی ها، بازار پورت لوئیس و تئاتر قدیمی شهر از اصلی ترین جاذبه های پورت لوئیس محسوب می شوند. از موزه های این شهر نیز می توان از موزه استمپ موریس، موزه تاریخی ملی موریس و همچنین موزه بلو پنی نام برد.

دیگر مکان های دیدنی جزیره موریس عبارتند از: ساحل پریبر، باغ های سلطنتی، آکواریوم موریس، پارک دریایی خلیج آبی، مسجد جوماه موریس، زمین رنگ شده چامارل، باغ سیووساگور رامگولام، پارک ملی بلک ریور گورجس، گرند باسین، جزیره سرفس، جزیره گابریل و … .

همچنین تفریحاتی که میتوانید در تور موریس تجربه کنید عبارت است از پیاده روی زیر دریا، اسکوتر زیر دریا، شنا با دلفین ها، کوسه ها و نهنگ ها، زیپ لاین، سفر با زیر دریایی، قدم زدن با شیرها، دره نوردی و غیره می شود.

تفریحات و جاذبه های دیدنی جزیره مالدیو

مالدیو به عنوان کوچک ترین کشور قاره آسیا به شمار می رود که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. امکان سکونت در 202 جزیره این مجموعه الجزایر وجود دارد و اقامتگاه ها و هتل هایی در 88 جزیره گردشگر پذیر آن احداث شده است. در ماله پایتخت مالدیو، اسکوتر، ماشین و بازارهای هندی مختلف با مغازه های فروش نارگیل و ادویه به وفور یافت می شود. بخش شمال ماله دارای چشم انداز بی نظیری از دریا بوده و گاهی مناظر دیدنی از میان خیابان های آن به چشم می خورد. 

جزیره هول هوماله از دیگر جاذبه های دیدنی مالدیو محسوب می شود که در نزدیکی پایتخت مالدیو و بر روی آب های درخشان واقع است. در این جزیره ساخت و سازهای بی وقفه صورت می گیرد. فرودگاه بین المللی ولانا در این منطقه مسیری اصلی جهت رفتن به جزیره های بهشتی تلقی می شود. از دیگر دیدنی ها و تفریحات مالدیو می توان به جزیره مافوشی، فیدهو، اوتمو، مارادو، جزیره ولیگاندو، جزیره تولوسدو، فوواه مولاح، جزیره آلیماتا، هیتادلو، کوردو، گن، جزیره کونفونادو، مسجد جامع ماله، رستوران سابسیکس، موزه ملی مالدیو، ساحل درخشان جزیره وادهو، کاخ مولی آگه، غواصی در صخره بنانا و … اشاره کرد.

شاید تور مالدیو به عنوان مقصدی برای ماه عسل شناخته شده باشد ولی باید بدانید که هیجان و تفریحات این جزیره برای تمام سنین جذاب است.

تفریحات و جاذبه های دیدنی جزیره بالی

یکی از هفده جزیره زیبای واقع در کشور اندونزی، جزیره بالی است. سواحل بکر، آب و هوای مطبوع و طبیعت بی نظیر آن و همچنین مکان های دیدنی و جاذبه های شگفت انگیز این جزیره شباهت زیادی به فیلم های جذاب تاریخی دارد. البته به این مکان به دلیل وجود معابد هندو، جزایر خدایان نیز اطلاق می گردد. این جزیره دارای مسیرهای خاصی جهت گشت و گذار و طبیعت گردی است. با قدم زدن در این مناطق، یک حس و حال خوب را تجربه خواهید کرد. تفریحات آبی منحصر به فرد این جزیره در میان توریست ها و گردشگران بسیار محبوب است. قلعه الوواتا، ساحل لووینا، معبد پورالوهوراولاووتا، جنگل اوبودمانکی، جزیره نوزا لمبونگن، شالیزارهای پلکانی تگالالنگ،  ساحل کوتا، معبد پورابساکی، شهر سمینیاک،  ناحیه ابود الی، غار فیل ها در یوبود، رفتینگ در رودخانه تلگا واجا، کایت سواری در شهر سانور و … از مکان های دیدنی و تفریحات جذاب تور بالی محسوب می شوند. 

هزینه و بودجه سفر به جزیره موریس بیشتر است یا مالدیو یا بالی؟

هر سه جزیره با برخورداری از مناظر طبیعی و تفریحات آبی بی نظیر، سواحل زیبا و آب و هوایی استوایی مقصد گردشگری خوبی به نظر می رسند. سفر به جزیره موریس در مقایسه با بالی و مالدیو با توجه به قیمت هتل ها و پروازها هزینه بیشتری را می طلبد. شاید امکانات هتل ها و موقعیت مکانی موریس علت این اختلاف قیمت باشد. از سوی دیگر سفر به بالی نیز در مقایسه با جزایر مالدیو به بودجه خیلی کمتری نیاز دارد، در حالی که تجربه بسیار لوکس تری را از سفر به مالدیو نسبت به بالی خواهید داشت.  

خرید از مراکز فروش و بازارهای جزایر موریس، مالدیو و بالی

قیمت در بسیاری از فروشگاه های جزیره موریس مقطوع بوده و خیلی از برندهای معتبر جهانی در این جزیره نمایندگی دارند. همچنین این جزیره مناسب خرید جواهراتی با طراحی های منحصر به فرد و صنایع دستی مختلف همچون قایق های چوبی دکوری، گل های مصنوعی و غیره است. 

ماله در جزیره مالدیو نیز به عنوان محلی ترین بازار و بهترین مرکز خرید آن محسوب می شود. صنایع دستی و سنتی و انواع میوه های هفت رنگ و سوغاتی ها در این بازار عرضه می شوند. فروشگاه Le Cute یکی از بهترین مراکز فروش محصولات زیبایی، آرایشی و بهداشتی متنوع در این جزیره می باشد. 

در جزیره بالی نیز شاهد عرضه انواع هنرهای دستی، لوازم نیمه آنتیک، عتیقه جات، جواهرات و نقاشی های زیبا هستیم. نقاب ها و ماسک های جالب، کنده کاری روی سنگ و چوب و پارچه های رنگی از دیگر محصولات موجود در مراکز خرید بالی به شمار می روند. مراکز خرید کاتا بیچ واک، اوبود آرت مارکت، دیسکاوری بالی، مرکز خرید کالکشن و …. از بهترین مراکز خرید این جزیره در اندونزی شناخته می شوند. 

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا