کسب و کارها

تحصیل در کانادا بهترین روش برای گرفتن اقامت کانادا

شما هم به اقامت کانادا فکر می کنید؟ همین که در حال خواندن این مطلب هستید یعنی به احتمال بالا قصد اقامت کانادا را دارید. حتما می دانید که برای گرفتن اقامت این کشور راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید از طریق 70 روش مختلف برای اقامت کانادا اقدام کنید. کدام روش بهتر است؟ روشی که مناسب شرایط تان باشد.

در ادامه سعی می کنیم اطلاعات مفیدی در مورد پرطرفدارترین روش های مهاجرت و دریافت اقامت کانادا در اختیار شما قرار دهیم.

مزایای دریافت اقامت کانادا

  • در کشوری با استانداردهای بالای زندگی، روزهایتان را سپری می کنید.
  • به آموزش تخصصی و با قیمت مناسب دسترسی دارید.
  • این کشور چند فرهنگی است و شور و نشاط بالایی دارد.
  • امکان فعالیت در بیزینس های مختلف را دارید.
  • پس از 3 سال می توانید برای شهروندی درخواست بدهید.

تفاوت کلی روش های دریافت اقامت کانادا

برخی روش ها هستند که شما را مستقیما به اقامت دائم کانادا می رسانند. مثلا استارتاپ و اکسپرس انتری از آن جمله است.

روش های دیگری وجود دارد که باید مدتی موقتا در کانادا اقامت داشته باشید و پس از فراهم شدن شرایط برای اقامت دائم اقدام کنید.

اکسپرس انتری راهی برای اقامت دائم کانادا

احتمالا شنیده اید که در میان راه های دریافت اقامت کانادا، اکسپرس انتری مورد توجه افراد زیادی است. اگر تجربه کاری و تخصص خوبی داشته باشید می توانید به راحتی و از طریق اکسپرس انتری وارد کانادا شوید. این روش مستقیما به شما اقامت دائم این کشور را هدیه می دهد. اکسپرس انتری زیر مجموعه و در واقع یکی از راه های دریافت اقامت از طریق تخصص کاری است.

در اینجا از سیستم امتیاردهی CRS استفاده می شود. اولین گام این است که نمره مهاجرتی باید محاسبه شود. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که هر کدام امتیاز خاصی دارد. طبیعی است که هر چه امتیاز بالاتری کسب کنید شانس بیشتری برای پذیرفته شدن خواهید داشت.

به صورت کلی می توان گفت این روش، سریع ترین و ساده ترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا است.

معیارهای مهم اکسپرس انتری

  • سن زیر 30 سال امتیاز مهمی است.
  • تحصیلات تان باید فوق لیسانس به بالا باشد.
  • نیاز به داشتن حداقل 2 سال سابقه کاری است.
  • سطح زبان انگلیسی تان باید نمره 7 آیلتس یا بالاتر باشد.

** دقت کنید که اگر در کانادا وابستگی فامیلی درجه یک داشته باشید، شانس تان برای پذیرفته شدن افزایش خواهد یافت.

تخصص کاری و اقامت کانادا

کانادا کشوری پیشرفته است و اقتصاد آن همواره رو به رشد است. این کشور به نیروهای متخصص احتیاج دارد تا بتواند سریع تر رشد کند. جالب است بدانید این کشور با کمبود شدید در زمینه نیروهای انسانی رو به رو است.

برای این که از روش مهاجرت کاری استفاده کنید 2 راه دارید. یکی از این راه ها اکسپرس انتری است که قبلا در مورد آن صحبت کردیم. راه دیگری که پیش روی شماست دریافت ویزای کار است.

دریافت ویزای کار

ابتدا باید یک موقعیت شغلی پیدا کنید و سپس به کانادا بروید. شما امکان آن را ندارید که ابتدا ویزا گرفته و سپس به کانادا بروید و دنبال کار بگردید. توافق های اولیه با کارفرما صورت گرفته و سپس ویزا به شما تعلق می گیرد.

** دقت کنید که جاب آفر شما باید از طرف یک کارفرمای معتبر باشد. این جاب آفر باید مجوز LMIA داشته باشد. به صورت کلی برای جذب نیروی خارجی باید ثابت شود که در داخل خود کانادا نیرویی با این مهارت ها وجود ندارد.

** اگر ویزای کار بگیرید تحصیل فرزندتان رایگان خواهد بود.

شما می توانید برای پیدا کردن کار در کانادا از طریق دوستان و آشنایان، سایت های کاریابی و موسسات کاریابی اقدام نمایید.

استارتاپ راه دیگری برای اقامت دائم کانادا

با این روش می توانید برای خود و خانواده تان اقامت دائم بگیرید و علاوه بر آن کسب و کار خودتان را هم در کانادا راه اندازی کنید.

شما ایده استارتاپی خود را ارائه می دهید و اگر لازم باشد در دوره های آموزشی مربوطه هم شرکت می کنید. بسته به این که از طرف چه مرکزی حمایت می شوید، هزینه هایتان متفاوت خواهد بود.

مراکز حمایتی انواع مختلفی دارند و به شکل های مختلف از طرح شما حمایت می کنند. بسته به طرح تان و این که تا چه حد تجاری شده است، ممکن است مراکز مختلفی برای حمایت از شما اعلام آمادگی کنند.

شرایط استارتاپ

  • طرح شما باید توسط یک شرکت حمایتی تایید شود.
  • مدرک زبان تان باید حداقل در حد CBL 5 باشد.
  • هر متقاضی باید حداقل 10 درصد حق رای داشته باشد و کل تیم به داشتن حداقل 50 درصد حق رای احتیاج دارد.
  • باید شخصیت حقوقی داشته و بخش عمده خدمات تان در کانادا انجام شود.

تحصیل و اقامت موقت کانادا

شرایط تحصیل در کانادا بستگی به مرکز آموزشی و مقطع تحصیلی شما دارد.

  • برای تحصیل در مدارس این کشور نیازی به مدرک زبان ندارید و معدل حداقل 12 کافی است. تمکن مالی به میزان شهریه یک سال مدرسه و هزینه های زندگی در کانادا لازم است.
  • برای تحصیل در کالج های کانادا باید مدرک آیلتس 6 داشته باشید و تمکن مالی به میزان هزینه های زندگی و نیز حداقل شهریه یک سال تحصیل مورد نیاز است. معدل تان باید حداقل 12 باشد.
  • در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید آیلتس 6 تا 6.5 داشته و حداقل معدل تان 13 باشد. داشتن تمکن مالی به میزان یک سال شهریه تحصیل و نیز هزینه های زندگی ضروری است.
  • در صورتی که می خواهید در مقطع دکتری تحصیل کنید باید آیلتس بین 6.5 تا 7 داشته و معدل تان حداقل 14 باشد. میزان تمکن مالی مورد نظر بسته به فاند دریافتی متغیر خواهد بود.

تحصیل فرزندان هم می تواند شما را به اقامت برساند

اگر فرزندی زیر 18 سال دارید که برای تحصیل در کانادا اقدام کرده است، شما می توانید با او همراه شوید. در این روش هیچ نیازی به تحصیلات، سابقه کار و.. ندارید. اقامت شما در این روش موقت است و اجازه تحصیل و کار هم نخواهید داشت. در صورتی که بتوانید برای خودتان پذیرش از مرکزی آموزشی بگیرید یا این که شغلی پیدا کنید، می توانید ویزای همراه را به ویزای کاری یا دانشجویی تبدیل نمایید.

اقامت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کانادا یکی از راه هایی است که می تواند به شما اقامت این کشور را هدیه بدهد. سرمایه گذاری ممکن است از راه های مختلفی انجام شود. این روش ها عبارتند از: سرمایه گذاری استانی، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، استارتاپ، خود اشتغالی، خرید بیزینس و کارآفرینی.

هدف از برنامه های سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذار است. برای استفاده از برنامه های سرمایه گذاری و دریافت اقامت دائم باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • نیاز به سابقه در مدیریت یک کسب و کار موفق دارید. این سابقه باید حداقل 2 سال باشد و در 5 سال قبل از درخواست تان ثبت شده باشد.
  • نیاز به داشتن دارایی خالص تا مبلغ مشخصی دارید. این دارایی می تواند برای شما و یا همسرتان باشد.
  • خودتان و خانواده تان باید مراحل مختلف پزشکی و امنیتی کشور کانادا را پشت سر بگذارید.
  • نیاز به سرمایه گذاری بدون بهره در یک دوره پنج ساله دارید. پس از پایان دوره این مبلغ به شما برگردانده می شود.
  • از نظر فاکتورهای مختلفی مثل سن، زبان، تحصیلات و.. باید شرایط مناسبی داشته باشید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا