کسب و کارها

قیمت روز خودرو سدان در محدوده 800 میلیون

باوجوداینکه صنعت خودروی کشور در چند سال اخیر در بخش واردات با محدودیت‌های گسترده‌ای روبرو بوده است، اما هنوز در کشورمان خرید خودروی خارجی، بسیار پررونق است. سدان‎های 800 میلیونی از آن دست خودروهایی‎اند که در حال حاضر در بازار خودروی کشورمان، بسیار موردتوجه هستند. اگر بخواهیم فهرستی از خودروهایی با قیمتی حول‌وحوش 800 میلیون بنویسیم، با لیستی بلندبالا مواجه خواهیم شد. در این مقاله قصد داریم به سه مورد از بهترین سدان‎های 800 میلیونی موجود در بازار اشاره و هر یک را موردبررسی قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت روز خودرو سدان در محدوده 800 میلیون
قیمت روز خودرو سدان در محدوده 800 میلیون

اپتیما 2013 فول TF

کیا اپتیما خودرویی است که در 5 نسل مختلف به بازار جهانی خودرو عرضه و با همکاری شرکت اطلس خودرو وارد کشور ایران شد. البته برخی شرکت‌های غیررسمی نیز در ورود این خودرو به بازار خودروی کشورمان نقش داشتند. اپتیما 2013 را می‌توان یک سدان متوسط محبوب به‌حساب آورد که با توجه به قیمتی که دارد و امکاناتی که به راننده هدیه می‌دهد، ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

درون کابین این خودرو بسیار زیباست و از متریال باکیفیتی در ساخت آن استفاده شده است. ظاهر بیرونی خودرو نیز به شکلی است که هم مناسب خانواده‌هاست و هم اینکه می‌تواند قشر جوان را به سمت خود جلب کند تا به خرید خودرو اقدام نمایند. به لحاظ فنی نیز خودرو اپتیما 2013 گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو 10 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن تقریبا 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین، این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندری نسبتا قدرتمند بهره می‎‌برد.

خودرو سدان در محدوده 800 میلیون
خودرو سدان در محدوده 800 میلیون

کرولا 2015 فول XLI

تویوتا کرولا، خودرویی ساخت شرکت ژاپنی تویوتا است که پس از عرضه در جهان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، به‌طوری‌که در چند سال اخیر همواره به‌عنوان یکی از خودروهای پرفروش جهانی شناخته شده است. این خودرو در دو نسل متفاوت به نام‌های GLI و XLI در بازار خودروی کشورمان وجود دارد که به لحاظ امکانات رفاهی بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. در اینجا ما نسخه XLI این خودرو را موردبررسی قرار می‌دهیم.

در کابین داخلی، وجود دکمه‌های زیاد بر روی کنسول میانی ممکن است به مذاق برخی افراد خوش نیاید. از طرفی، طراحی‌های نامتقارن موجود در کابین داخلی، چندان زیبا به نظر نمی‌رسند. به‌طورکلی می‌توان گفت که فضای داخلی خودرو چندان جذاب نیست و ازاین‌جهت نمره بالایی نخواهد گرفت؛ اما ناگفته نماند که متریال استفاده‎شده در کابین داخلی، بسیار باکیفیت و مرغوب است. در مورد ظاهر بیرونی کرولا 2015 همه چیز فرق می‌کند. طراحی زیبا، مهیج و اسپرت، هر کسی را به خرید خودروی تویوتا کرولا تشویق می‌کند. چراغ‌های کشیده، خطوط حجیم روی سپرها و نمای نسبتا عضلانی، همه و همه به زیبایی این خودروی ژاپنی افزوده‌اند.

سواری این خودرو، بسیار نرم و آرامش‌بخش و برای رانندگی ملایم پدر یک خانواده بسیار مناسب است؛ اما شاید نتواند انتظارات یک راننده جوان برای رانندگی پرمهیج و پرسرعت را برآورده نماید. تویوتا کرولا دارای یک پیشرانه 4 سیلندری است که 143 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن‎متر گشتاور تولید می‌کند. راننده تویوتا کرولا می‌تواند با این خودرو به حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو 10.5 تا 11 ثانیه است.

سوناتا 2014 YF

هیوندای سوناتا 2014 از بهترین سدان‎های 800 میلیونی موجود در بازار ایران است. این خودروی کره‌ای با امکانات فراوانی که داراست و با قیمتی حول‌وحوش 800 میلیون، ارزش خرید بالایی دارد. علاوه بر امکانات رفاهی بالا و آپشن‎های گوناگون، ظاهر زیبای آن نیز می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را جذب و به خرید خودرو ترغیب نماید. همچنین، خریدوفروش این خودرو در بازار خودروی کشورمان بسیار پررونق است که مزیت مهمی به ‎حساب می‎‌آید.

شاید بتوان دو رقیب اصلی سوناتا 2014 را در بازار خودروی ایران، کیا اپتیما و تویوتا کمری دانست. این سه خودرو از جهات مختلف در یک سطح هستند و انتخاب بین آن‌ها کمی سخت است، اما هیوندای سوناتا نسبت به هر یک از آن‎ها مزیت بزرگی دارد. بازار پررونق سوناتا 2014 نسبت به کیا اپتیما باعث شده است که خریداران با دید بهتری به سوناتا نگاه کنند زیرا بازار خوب این خودرو باعث شده است که خدمات پس از فروش آن در سطح بالایی قرار گیرد، قطعات موردنیاز این خودرو به‌خوبی در دسترس باشند و همچنین در صورت نیاز، مالک بتواند به‌سرعت خودروی خود را در بازار به فروش برساند. از طرف دیگر، سوناتا 2014 تقریبا با امکانات مشابه، قیمت کمتری نسبت به تویوتا کمری دارد.

زمانی که هیوندای سوناتا YF در سال 2014 عرضه شد، به علت ظاهر جدید و مدرنی که داشت، بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفت. این خودرو در حال حاضر نیز به‌عنوان خودرویی با ظاهر زیبا و دل‌نشین شناخته می‌شود. همچنین قسمت داخلی خودرو نیز بسیار چشم‌نواز است و فضایی دل‌نشین را برای سرنشینان به وجود آورده است، هرچند متریال استفاده‌شده در کابین داخلی کیفیت مورد انتظار را ندارند. پیشرانه این خودرو قدرت نسبتا بالایی دارد و توانایی تولید 176 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن‎متر گشتاور را داراست. هیوندای سوناتا 2014 می‌تواند در عرض 10 ثانیه از سرعت صفر به صد برسد و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر است.

جمع بندی

باوجود تحریم‌های اعمال‌شده و متوقف شدن واردات ماشین، خرید و فروش خودروهای خارجی دست‌دوم و چینی‌های فول آپشن همچنان در ایران ادامه دارد. بااین‌حال، خریداران این خودروها اکثراً افرادی باقدرت خرید بالا هستند و قشر متوسط و فقیر کمتر به این بازار راه می‌یابند. سدان‌هایی که در این مطلب به بررسی آن‌ها پرداختیم موفق‌ترین سدان‌های موجود در بازار ایران هستند که اکنون در میان خودروهای 800 میلیونی قرارگرفته‌اند و نسبت به ماه‌های گذشته، افت قیمت چشمگیری را تجربه کرده‌اند. ضمنا می‌توانید قیمت روز این خودروها را در این آدرس در سایت همراه مکانیک (hamrah-mechanic.com/carprice) ببینید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا