کسب و کارها

سفر به کیش با تور بهتر است یا شخصی؟

کیش همیشه یکی از مکان‌های تفریحی و جذاب برای سفر در ایران محسوب می‌شود که می‌توان هم به صورت شخصی و هم با تور به این جزیره دیدنی سفر کرد. اما یکی از مواردی که در زمان سفر اهمیت دارد محاسبه هزینه‌های سفر است. اگر برای شما هم سوال است که سفر به کیش با تور بهتر است یا به صورت شخصی ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا این دو نوع سفر را باهم از نظر هزینه‌های سفر و امکانات مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکات مهم سفر به کیش با تور یا شخصی

ممکن است بدانید که در برخی مواقع سال مانند؛ تعطیلات یا پاییز و زمستان که هوای کیش مناسب‌تر است استقبال بسیار زیادی برای سفر به این جزیره وجود دارد. به دلیل وجود شلوغی در این ایام رزرو بلیت هواپیما، رزرو محل اقامت، استفاده از تفریحات جزیره و غیره هم بسیار سخت است و هم به احتمال زیاد از هزینه بیشتری برخوردار است. اگر شما بخواهید شخصا همه امور را شخصا انجام دهید علاوه بر مشکلات متعدد و قیمت بالا ممکن است در نهایت به نتیجه نرسید و نتوانید در زمان مد نظر خود سفر کنید و یا اقامتگاه مناسب خود را پیدا نکنید.

انتخاب محل اقامت در کیش

یکی از اصلی‌ترین نکات سفر به کیش با تور یا به صورت شخصی انتخاب محلی برای اقامت است. اگر می‌خواهید با تور سفر کنید باید به این نکته توجه کنید که تور چه هتلی را برای شما رزرو خواهد کرد. برخی نکاتی که باید در مورد سنجش هتل ها مد نظر داشته باشید را در ادامه ذکر کردیم:

  • اسم هتل را جستجو کرده و نظر کاربران و مسافران قبلی هتل را بخوانید تا از کیفیت خدمات و اتاق‌های هتل مطمئن شوید.
  • هتل‌هایی که در نزدیکی اسکله تفریحی واقع شده‌اند از مکانیت بهتری برخوردارند.
  • عموما هتل‌هایی که سه ستاره و پایین‌تر هستند را برای اقامت انتخاب نکنید. به احتمال زیاد در این هتل‌ها مشکلات متعددی را تجربه خواهید کرد.
  • برخی از بهترین هتل‌های کیش: شایان، داریوش، پارمیس، سورینت، ترنج، فلامینگو و…

سفر به کیش با تور

در واقع سفر با تور هیچ کدام از مشکلاتی که بالا ذکر کردیم را ندارد. مثلا رزرو تور کیش از شیراز به شما این امکان را می‌دهد تا خدمات و امکانات مد نظر خود را انتخاب کنید و هزینه های سفر را به نحو مطلوبی کنترل کنید. رزرو تور نه تنها شما را از رزرو هتل و بلیط هواپیما و غیره راحت میکند، بلکه مزایای دیگری مانند ترانسفر فرودگاهی، تخفیفات جهت استفاده از مکان های دیدنی و تفریحی کیش و غیره را نیز دارد.

سفر به کیش با خودرو شخصی

سفر با خودرو نیز جذابیت‌های خودش را دارد به این صورت که می‌توانید از زیبایی ها و مناظر بین راه نیز لذت ببرید. اما در مورد سفر به کیش با خودرو باید بگوییم که شما می توانید با ماشین خود را به بندر چارک، بندر آفتاب و یا بندر لنگه برسانید و از آنجا با شناور خودرو خود را به جزیره کیش انتقال بدهید. اما از جمله معایبی که سفر با ماشین دارد؛ مدت زمان زیادی است که باید به رانندگی بپردازید. همچنین احتمالا هزینه سفر با خودرو شخصی بیشتر از بلیط هواپیما باشد.

هزینه‌های سفر به کیش با تور یا شخصی

هزینه‌های سفر شما در استفاده از تور احتمالا کمتر از هزینه سفر به صورت شخصی است؛ زیرا تورها به دلیل حجم بالای درخواست میتوانند هزینه های مناسب تری را لحاظ کنند. همچنین می دانید که بسیاری از آژانس های برگذارکننده تور امکان پرداخت هزینه به صورت اقساطی را نیز فراهم کرده‌اند. مورد دیگری که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم تخفیفات زیادی است که تورها برای استفاده از امکانات رفاهی تفریحی در اختیار شما قرار می دهند که این خود راه حلی برای کاهش هزینه های سفر به کیش است.

اما در صورتی که شما به صورت شخصی سفر کنید نیز می توانید در مسافرخانه‌ها، خانه‌های اجاره‌ای و غیره نیز اقامت کنید و به این صورت هزینه بالای اقامت در هتل را از مخارج سفر خود حذف کنید.

از دیگر مواردی که انتخاب تور به عنوان روش سفر می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های سفر شما بشود، صبحانه رایگانی است که به صورت عموم تمامی تورها و هتل‌ها برای شما در نظر گرفته‌اند.

کاهش هزینه‌های سفر به کیش با تور یا بدون تور

اولین و مهم ترین نکته ای که می توانید به آن توجه کنید این است که در زمان‌های پیک سال به این جزیره سفر نکنید. در واقع در روزهای خنک سال مانند پاییز و زمستان و یا ایام نوروز سفر به کیش از پر هزینه‌ترین سفرها محسوب می‌شود. در این ایام علاوه بر قیمت بالای بلیط هواپیما، اقامتگاه‌ها و مکان‌های دیدنی و تفریحی خرید کردن نیز بسیار گران است. اما اگر شما در ایامی که متقاضی سفر به مراتب کمتر است به این جزیره سفر کنید، علاوه بر کاهش هزینه‌های کلی سفر می‌توانید خریدهای با قیمت مناسب و تخفیفات ویژه نیز انجام دهید.

جزیره کیش دارای رستوران‌های بین المللی و رده بالایی است که به مراتب غذاهای آن‌ها از غذاخوری‌های محلی مبالغ بالاتری دارند. در صورتی که بخواهید هزینه‌های سفر خود را بهینه کنید، می‌توانید به جای انتخاب این رستوران‌ها برخی دیگر از رستوران‌های و غذاخوری‌ها با کیفیت و قیمت مناسب را انتخاب کنید.

به دلیل نداشتن وسعت چندان جزیره دیدنی کیش برخی از مسیرهایی که می‌خواهید بروید را می‌توانید پیاده طی کنید. زیرا هزینه تاکسی یا اجاره ماشین در کیش نسبتا بالاست در نتیجه می‌توانید برای مسیرهای کوتاه در هزینه‌های سفر از این راه صرفه جویی کنید. البته در صورتی که تور کیش از تهران را برای سفر انتخاب کنید، ترانسفر هتل به صورت رایگان تور دور جزیره برای شما برگذار میکند و شما می‌توایند تمامی مناطق دیدنی و گردشگری کیش را در این تور ببینید.

نتیجه گیری؛ سفر به کیش با تور بهتر است یا شخصی؟

همانطور که توضیح دادیم با توجه به زمان سفر، امکاناتی که شما می‌خواهید داشته باشید و علاقه شخصی در انتخاب نوع سفر، هرکدام از این دو راه می‌تواند به صرفه و جذاب باشد؛ اما در هر صورت سفر به کیش با تور برای شما کم دردسرتر و راحتتر خواهد بود. در صورتی که بخواهید سفری با هزینه مناسب و راحت را تجربه کنید تا مدتی فارق از مسئولیت‌های خودتان در سفر استراحت کنید، سفر با تور بهترین انتخاب برای شماست.

Rate this post

یک دیدگاه

  1. بنظرم سفر به کیش هم با تور خوبه و هم به صورت شخصی. فقط بستگی داره تو چه فصلی میخواین برین و چقدر زمان دارین برای سفر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا