جاهای تفریحی و سرگرمی همدان

روستا بدیع آباد نهاوند

روستا بدیع آباد نهاوند یکی از روستاهای تابعه این شهرستان در استان همدان است.در این روستا تقریبا 30 خانواده در حال سکونت دارند. از روستاهای این شهرستان می توان به روستا سردوران نهاوند اشاره کرد.

معرفی روستا بدیع آباد نهاوند

روستای بدیع‌آباد، یکی از شهرستان‌های استان همدان در غرب ایران قرار دارد. این روستا با آب و هوای معتدل کوهستانی و طبیعتی زیبا، محل زندگی بسیاری از مردم استان همدان است.

بدیع‌آباد دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. باغ‌های سیب و گلاب، مناظر زیبای کوهستانی و چشمه‌های آب شیرین، جاذبه‌هایی هستند که بازدید از آن‌ها به یادگار می‌ماند.

مردم این روستا به کشاورزی، دامداری و صنایع دستی مشغول هستند. صنایع دستی بومی این منطقه، شامل قالی بافی و حصیربافی است. همچنین تولید محصولات دست ساز از چوب و سنگ نیز در این منطقه رواج دارد.

همچنین در این روستا مسجدی با سنگبنایی کهن و شکوهمند وجود دارد که بیشتر از ۴۰۰ سال پیش ساخته شده است. این مسجد به نام شاه سید میرحسین‌علی اشرف شهرستان نهاوند شناخته می‌شود و جاذبه دیدنی دیگری برای گردشگران می‌باشد.

در کنار طبیعت زیبای این روستا، فرهنگ و تمدن بومی مردمان آن نیز جذابیت خاصی دارد که می‌تواند برای گردشگران خارجی و داخلی جالب و دیدنی باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا