جاهای تفریحی و سرگرمی همدان

روستا اقبلاغ لتگاه بهار

درباره روستا اقبلاغ لتگاه

روستا اقبلاغ لتگاه بهار یکی از روستاهای تابعه این شهرستان در استان همدان است که تقریبا در حال حاضر 200 خانواده ی ساکن در خود دارد. از سایر روستاهای شهرستان می توان به روستا آبرومند بهار اشاره کرد.

معرفی روستا اقبلاغ لتگاه بهار

اقبلاغ لتگاه، یکی از روستاهای زیبا و دیدنی شهرستان بهار در استان همدان است. این روستا در حاشیه رودخانه‌ی زاینده‌رود واقع شده و آب و هوای معتدل و طبیعتی زیبا دارد. مردم این روستا بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و باغ‌های خوبی نیز در آنجا وجود دارد.

معماری سنتی و زیبای این روستا، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. خانه‌های سنتی و آبگوشتی‌های بومی از جمله جاذبه‌های گردشگری این روستا محسوب می‌شوند. همچنین محصولات تولیدی مردم این روستا مانند عسل، میوه، مربا و سایر محصولات دست‌ساز، جذابیت بیشتری به آن اضافه می‌کنند.

اقبلاغ لتگاه از لحاظ مذهبی و فرهنگی نیز بسیار غنی است و مردم آن در فعالیت‌های مذهبی و مراسم‌های مذهبی فعالیت زیادی دارند. در کنار آن، روستای اقبلاغ لتگاه یکی از مناطق تاریخی شهرستان بهار است و در آن آثار باستانی و تاریخی نیز وجود دارد.

در کل، اقبلاغ لتگاه با طبیعت زیبا، محصولات دست‌ساز، معماری سنتی و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، یکی از مناطق دیدنی و گردشگرپذیر شهرستان بهار در استان همدان است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا