جاهای تفریحی و سرگرمی همدان

روستا دولوجردین بالا درگزین

روستا دولوجردین بالا درگزین یکی از روستاهای تابعه این شهرستان در استان همدان ایران است. در این روستا تقریبا 40 خانواده در حال سکونت هستند. از روستاهای دیگر فامنین می توان به روستا جاورسجین درگزین اشاره کرد.

معرفی روستا دولوجردین بالا درگزین

روستای دولوجردین بالا در شهرستان درگز واقع شده و در دامنه‌های کوه‌های البرز شرقی قرار دارد. این روستا از مناظر طبیعی زیبا و جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا، آبشار دولت‌آباد است که در حاشیه روستا قرار گرفته و با بلندی ۷۰ متری خود، یکی از بلندترین آبشارهای استان خراسان رضوی است. همچنین، رودخانه دولت‌آباد که در اطراف این آبشار جریان دارد، محیطی طبیعی و دل‌نشین را برای گردش و استراحت فراهم می‌کند.

در این روستا همچنین باغ‌های میوه و باغچه‌های گل‌های زینتی زیادی وجود دارد که زیبایی طبیعت را دو چندان می‌کنند. از جمله محصولات باغی این روستا، گیلاس، گلابی و آلبالو به میزان قابل توجهی تولید می‌شوند.

همچنین در این روستا، مسجدی با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال وجود دارد که با معماری زیبا و منحصر به فرد خود، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا